Drömbloggen

Hmm hmmm hmmm nu är ni allt nyfikna va? På vad det här ska bli. Vem jag är, om jag är gift, om jag har skattefuskat. Men det har jag inte. Jag läste i tidningen imorse att det är det många som har. Det stod också att det är inte så bra i världen. Det är många som känner missmod och tycker att det är otäckt och därför har jag tänkt att samla ihop en massa illa roliga drömmar här.

För att förgylla den här dystra, mörka årstiden som vi har hamnat i. Mina drömmar är väldigt sjuka men ändå riktigt roliga, så jag ska nu ge mig in på att försöka lära mig att minnas mina drömmar och sedan berätta om dom för att sedan försöka drömtyda dom med mera.


LEDFRÅGOR:
• Huvudhandling? Vad hände, hur, var, när?
• Eventuella bihandlingar?
• Hur kändes det? Förändrades känslan under drömmens gång?
• Vilka känslor väcks medan du skriver?


Så tolkar du din dröm:

LEDFRÅGOR:
• Vilken detalj är den första jag tänker på?
• Associationer? Vad, när, var, hur, vem/vilka?
• Fler detaljer och associationer?
• Vilka känslor väcker associationerna?


Målet är att kunna komma ihåg mina drömmar för varje dag, lära mig tyda dom och sedan också kunna bestämma vad jag ska drömma om, så ni som läser denna blogg kan ge mig något galet roligt att drömma om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0