Fråga Doktorn

God afton kära läsare. Dagens brev handlar om hårproblem.

"Hej. nu är det som så att jag har ett fått ett väldigt stort problem. Hår har plötsligt börjat växa ut på dom mest underliga ställen. På knäskålarna växer långa testar ut, ca tre cm om dygnet. Och på händernas insidor måste jag raka mig flera gånger om dagen. Och detta är mycket besvärande eftersom jag är urmakare. Snälla doktorn, vad ska jag göra?"

Undertecknat "Hår i ur".

 

 

Ja generande hårväxt så kallad lö-generalis är en sjukdom som kategoriseras som semipsykologisk. Den har alltså mycket sällan verkande inverkan utan är verksam på patientens blygselpsykologiska plan. Vid mindre områden av lö-generalis kan man alltså slippa göra operativa ingrepp.

Det gäller då för patienten att övervinna själva generingen och göra det hela till en attraktion. Han kan t ex fläta en vacker fläta och låta den hänga ut genom klädseln. Ja det var allt för denna gången. Nästa gång tar vi upp problemet morgonstånd. God afton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0