Ja ni har hört den förut...

Har ni hört den där historien om två handelsresande som tog in på ett hotell på landsbygden? Jo, det var en mörk kväll på hösten, och den ene hade just köpt en låda skohorn... Eller jo den har ni hört!
Men den är rätt bra annars!

Fast jag har en Bellman som ni nog aldrig har hört förut! Det var en Bellman, en norsk och en frisörelev som satt i en bastu då, och allihop hade fått en flis i röven, och sen så... fast den har ni säkert också hört!
Den är inte ny den! Nee!

Har ni hört den om Johansson och ryggen? Inte?
Jo Johansson har fått problem med ryggen och naturligtvis går till doktorn. Ja och så säger doktorn: Har inte Johansson någon grammofon? Grammofon? Sa Johansson. Va, vad ska jag... Ja, ja, jajaja den slutar iaf med att han flyttar till ett annat stift! Den har ni säkert också hört förut!

Men ni vet den om pastorn eller ? nåja han skulle iaf fara iväg, o det var vinter hemma, så han tog sparken till handelsbo´n.
O så utanför handelsbo´n där gick ju skollärar´n med två tunga påsar kånka och bar där vet ni. Det var ju halt och eländigt och så kom där en jädra fart där i backen ner mot handelsbo´n där. Så han for fram där o körde och så var det sig inte bättre.
Han körde ju rätt på skollärar´n och han flög ju i luften, med påsar och hele skiten!
Det vart ju en jävla smäll där!
Och så tänkte han då, det var ju pinsamt då han måste ju gottgöra detta.
Så han sa det, pastorn då, till skollärar´n då, du får komma bort till kyrkan imorrn så ska du få lite nattvardsvin istället då och

näe, nej!

Pastorn sa: Jag kommer bort till skolan då, med nattvardsvin imorrn till dig istället.

Nej fan, nej jag jag, eh kommer fan inte ihåg hur det var.

Det var för jävla bra i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0