Lejonhjärta!

Jag springer o slänger mig under ett hus. jag ser bra utåt, det känns att när jag kan titta o se alla men dom kan inte se mig. Ligger i varm o vit sand, välldig luftig är den, sådan där sand som det blir värsta dimman om man tar en näve och slänger upp i luften. jag börjar att gräva ner mig i sandet. jag är jagad, och försöker ligga stilla där under huset, jag är skorpan.

Sofia ser hur jag sprungit in o gömt mig under hennes hus och jag ser hur hon letar efter mig. hon viskar lite lågt mot mig "bor du här?" jag svarar: - "ja" med en lagom låg röst.. Sofia hör mig och ser vart jag ligger gömd. Jag kan se att generalen frågar ett litet barn hur många det e som bor där o han fattar att jag inte hör till den familjen. Man måste ha något slags pappers intyg vart man bor och jag har inget, det är därför jag gömmer mig.

Jag ser att han börjar komma emot mig o ja känner att det e kört. Nu står han ca 1 meter ifrån mig och jag blir tvungen att göra något drastiskt. Jag tar en näve sand o slänger det i hans ansikte... o kryper ut o börjar springa.. Men jag tappar min tröja. Den ligger kvar där under huset. Generalen blåser i sin visselpipa o hans med vakter börja komma springades till han..
Jag genar mellan hus och buskar, jag springer o hoppar för kung o fosterland. Jag kmr till en stor gräsplätt som folk spelar boll på.. jag tror det till och med är vakterna som lattjar boll.. men jag springer vidare o springer o springer, när jag kollar bakåt ser jag vakterna rida på hästarna åt mitt håll, dom är ca 500 meter bort.. jag tittar bort mot horisonten o ser en annan stad långt där borta...

Tänker: "Det kanske är Nangiala där borta" där kan jag hitta Jonatan och bo säkert.. känner hur dom börjar närma sig mig o jag hoppar in i en glänta med massa träd, det måste vara höst, för alla bladen på träden är gula och oranga.. solen skiner och jag tänker: "Här blir jag tvungen att gömma mig", för nu hinner jag inte springa mer. Jag känner hur jag vaknar och blir medveten i drömmen, ja tänker: "Om dom hinner i fatt mig så är det fan löjligt, för dom ska inte kunna hitta mig direkt". Jag vaknar o drömmen försvinner.


I drömmen var det Tengil som jag kasta sand i ansiktet på!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1650888/images/2010/tengil7_68912664.jpg




Bladen från trädet är EXAKT så som jag drömde, dock var träden inte så stora som detta är.
Visst är det vackert :)


https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1650888/images/2010/dsc_8650_1000_68912739.jpg



Har även hittat ett klipp från filmen, och tittar man i början av filmen när skorpan går genom buskar o snår så förstår ni hur jag drömde. fast istället för vita blad så var dom som på bilden ovanför!

http://www.youtube.com/watch?v=ZH9_aSnvPhU&feature=related



Drömtydning:
Känslan var härlig men ändå läskig, jag var ju trots allt jagad. men känner ändå ett visst lugn.
Jag har inte sett filmen på säkert 5 år. så hur kommer det sig att så många minnen från filmen dyker upp? Hade någon frågat mig om filmen igår så tror ja inte ens att jag hade kunnat förklara så mycket som jag sitter och gör nu efter den här drömmen Sofia, Tengil och vakterna var exakt ifrån filmen i drömmen.

Jagad
Att bli jagad i en dröm, visar ofta en skuggsida - en aspekt av dig själv som du är rädd för och springer undan -
jagar dig. Att den är ful, skrämmande och farlig beror på att du är rädd för denna sida (detta karaktärsdrag). Du
flyr från dig själv. Skuggsidan behöver bli mottagen och integrerad i jaget. - Stress, du jagar på dig själv  (pådrivaren)


Kommentarer
Postat av: Malin

haha du är sjuk! :D

2010-01-11 @ 18:06:38
URL: http://malinlindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0